Prehľad o organizácii


Súdne rozhodnutia pod spisovou značkou 23Er/2241/2009 zo dňa 29.11.2015

Druh
Uznesenie
Dátum
29.11.2015
Oblasť
Občianske právo
Podoblasť
Exekúcia a výkon rozhodnutí
Povaha rozhodnutia
Iná povaha rozhodnutia
Navrhovateľ
31735657
Odporca
36717703
Spisová značka
23Er/2241/2009
Identifikačné číslo spisu
1609204695
ECLI
ECLI:SK:OSMA:2015:1609204695.2
Súd
Okresný súd Malacky
Sudca
Mgr. Michal Kišš


Text

Súd: Okresný súd Malacky Spisová značka: 23Er/2241/2009 Identifikačné číslo súdneho spisu: 1609204695 Dátum vydania rozhodnutia: 30. 11. 2015 Meno a priezvisko sudcu, VSÚ: Mgr. Michal Kišš ECLI: ECLI:SK:OSMA:2015:1609204695.2 Uznesenie Okresný súd Malacky, vo veci exekúcie oprávneného: KÁVOMATY, s.r.o., IČO: 31 735 657, so sídlom Nižná Brána 2, 060 01 Kežmarok, Zast.: JUDr. Kromka & JUDr. Pataky, v.o.s., AK, so sídlom Hviezdoslavova 2, 060 01 Kežmarok, proti povinnému: VIKONT SK s.r.o., IČO: 36 717 703, so sídlom Studienka 425, 908 75 Studienka, vedenej súdnym exekútorom: Mgr. Marcela Zummerová, so sídlom Kapitána Nálepku 22, 071 01 Michalovce, na vymoženie uloženej povinnosti zaplatiť 454,26 Eur s príslušenstvom, trovy konania 142,07 Eur a trovy exekúcie, takto r o z h o d o l : Súd exekúciu vedenú na tunajšom súde pod sp. zn. 23Er/2241/2009 z a s t a v u j e. Oprávnený sa z a v ä z u j e zaplatiť súdnemu exekútorovi trovy exekúcie vo výške 48,33 Eur do 3 dní od právoplatnosti tohto rozhodnutia. o d ô v o d n e n i e : Súdny exekútor doručil dňa 27.07.2009 Okresnému súdu Malacky žiadosť o udelenie poverenia na vykonanie exekúcie na základe návrhu oprávneného na vykonanie exekúcie zo dňa 10.07.2009 a exekučného titulu - Platobného rozkazu Okresného súdu Malacky č.k.: 18Rob/1751/2008-12 zo dňa 30.01.2009. Okresný súd Malacky dňa 11.08.2009 vydal poverenie č. 5106 021656 * a poveril súdneho exekútora vykonaním exekúcie. Súdny exekútor doručil súdu dňa 25.01.2012 podnet na zastavenie exekúcie proti povinnému z dôvodu jeho nemajetnosti. Podľa § 57 ods. 1 písm. h) Zákona č. 233 /1995 Z. z. Exekučného poriadku (ďalej len „Exekučný poriadok“), exekúciu súd zastaví ak majetok povinného nestačí ani na úhradu trov exekúcie. Podľa § 58 ods. 1 Exekučného poriadku, súd exekúciu zastaví na návrh alebo aj bez návrhu. Exekútor oznámil oprávnenému zistenie o majetkových pomeroch povinného. Oprávnený doručil súdnemu exekútorovi v zmysle zistení o majetkových pomeroch povinného návrh na zatavenie exekúcie prípadne súhlas s návrhom na zastavenie exekúcie pre nemajetnosť. Exekučný súd konštatuje, že chronologicky prvým zistením súdneho exekútora bola nemajetnosť povinného, a až následne po jej zistení navrhol oprávnený zastavenie exekúcie podľa § 57 ods. 1 písm. c) Exekučného poriadku. A teda exekučný súd najprv zisťuje dôvody pre zastavenie exekúcie podľa § 57 ods. 1 písm. h) Exekučného poriadku. Exekučný súd vykonal lustráciu povinného v Obchodnom registri Slovenskej republiky bez zistenia, že by sa povinný nachádzal v likvidácií. Exekučný súd po preštudovaní exekučného spisu zistil, že súdny exekútor viac krát povinného vyzýval na súpis majetku. Povinný doručil súdnemu exekútorovi súpis majetku nachádzajúci sa v nehnuteľnosti - rodinného domu, ktorá je sídlom povinného. Predmetný súpis neobsahoval relevantný majetok, ktorý by sa účelne dal speňažiť na úhradu pohľadávky oprávneného. Súdny exekútor zisťoval postihnuteľný majetok povinného formou lustrácie bankových účtov a vozidiel. Exekučný súd vykonal lustráciu v katastrálnom území Studienka, pričom nezistil nehnuteľný majetok povinného. Exekučný súd konštatuje nemajetnosť povinného. Exekučný súd nepovažuje ďalšie vedenie exekúcie za účelné. Na základe vyššie uvedeného, exekučný súd vyhovel návrhu súdneho exekútora a exekúciu v zmysle § 57 ods. 1 písm. h) Exekučného poriadku zastavil. Súdny exekútor súčasne žiadal o schválenie trov exekúcie vyčíslených podľa Vyhlášky Ministerstva spravodlivosti SR č. 288/1995 Z. z. o odmenách a náhradách súdnych exekútorov (ďalej len „Vyhláška“) v znení platnom v dobe začatie exekučného konania, ako aj DPH - vyčíslenej podľa zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty, ktoré boli obsiahnuté v priloženej špecifikácii. Podľa § 196 Exekučného poriadku, prvá veta, za výkon exekučnej činnosti podľa tohto zákona patrí exekútorovi odmena, náhrada hotových výdavkov a náhrada za stratu času. Podľa § 14 ods. 1 Vyhlášky, ak súdny exekútor je vylúčený z vykonávania exekúcie alebo ak exekúciu súd zastaví, odmena súdneho exekútora za výkon exekučnej činnosti sa určuje paušálnou sumou za jednotlivé úkony exekučnej činnosti najmenej 33,19 eura. Podľa § 14 ods. 2 Vyhlášky, Paušálna suma za každý jednotlivý úkon exekučnej činnosti je 3,32 eura. Podľa § 15 ods. 1 Vyhlášky, paušálnou sumou sa odmeňujú tieto úkony exekučnej činnosti: a) získanie poverenie na vykonanie exekúcie, b) doručenie príkazu na začatie exekúcie, c) doručenie upovedomenia o začatí exekúcie, d) doručenie exekučného príkazu, e) doručenie upovedomenia o spôsobe exekúcie, f) doručenie rozhodnutia súdu vydaného v exekučnom konaní, g) každé zisťovanie bydliska povinného, h) každé zisťovanie platiteľa mzdy povinného, i) každé zisťovanie účtu povinného, j) každé ďalšie zisťovanie majetku povinného. Podľa § 25 Vyhlášky v odmene súdneho exekútora je zahrnutá aj náhrada za administratívne práce vykonané v súvislosti s exekučnou činnosťou. Súdny exekútor žiadal priznať odmenu súdneho exekútora v minimálnej výške 33,19 Eur v zmysle § 14 ods. 1 Vyhlášky. Podľa § 22 ods. 1 Vyhlášky súdnemu exekútorovi patrí popri odmene aj náhrada hotových výdavkov účelne vynaložených v súvislosti s vykonávaním exekučnej činnosti; táto náhrada zahŕňa najmä cestovné náhrady, poštovné a telekomunikačné výdavky, znalecké náhrady a poplatky. V zmysle ustanovenia § 22 citovanej Vyhlášky súdny exekútor žiadal priznať náhradu hotových výdavkov - poštovné, telekomunikačné výdavky, spotrebný materiál a archivácia. Súd poukazuje na to, že preukázaním vynaloženia tejto časti hotových výdavkov je predloženie doručeniek a faktúr či iných relevantných dokladov. Doručenky sú relevantným dokladom o tom kedy komu a čo bolo posielané a preukazujú vzniknuté poštové náklady. Súd nemohol priznať súdnemu exekútorovi také hotové výdavky, ktoré evidentne súdnemu exekútorovi vôbec nevznikli (k listine nebola pripojená žiadna doručenka Slovenskej pošty, a.s., prípadne nevyplývalo z listín nachádzajúcich sa v súdnom spise, že tieto náklady súdnemu exekútorovi vznikli, pokiaľ išlo o poštovné) alebo vznikli aj v súvislosti s iným exekučným konaním, t.j. ak v exekučnom spise bola priložená len kópia doručenky a originál je založený v inom spise, nakoľko bolo jedným podaním na pošte doručených viacero zásielok, týkajúcich sa viacerých exekučných konaní (poštovné za doručovanie takých listín, doručenka ku ktorým je založená v inom exekučnom spise). Náhrada poštovného bola súdnemu exekútorovi za doručovanie zásielok priznaná v skutočnej výške a za doručovanie zásielok, na doručenkách ktorých nebola úhrada poštovného presne špecifikovaná, súd priznal náhradu poštovného v súlade s cenníkom Slovenskej pošty a.s., a to nasledovne: za každú doporučovanú listový zásielku vo výške 1,40 Eur, za doručenie exekučného spisu ako doporučenej zásielky nad 100g hmotnosti 1,50 Eur (podľa cenníkov platných v dobe odosielania zásielok - roky 2009 a 2012). Ak boli v špecifikácií uplatňované nižšie náklady za poštovné súd priznal tieto nižšie náklady. Vychádzajúc z exekučného spisu EX 711/2009 a súdneho spisu 23Er/2241/2009 má súd za preukázaných 5 úkonov doručovania listových zásielok (upovedomenie o začatí exekúcie, lustrácia v evidencii vozidiel, doručovanie ex. príkazu 2x, návrh na zastavenie exekúcie) a jedno doručovanie exekučného spisu, teda exekútorovi súd priznal náhrady poštovného vo výške 8,50 Eur. Súd exekútorovi priznal náhradu hotových výdajov Zákon č. 341/2005 Z. z. novelizoval ustanovenie § 196 Exekučného poriadku tak, že odmena súdneho exekútora sa zvyšuje o daň z pridanej hodnoty ak je súdny exekútor platiteľom DPH. Podľa § 196 druhá veta Exekučného poriadku, v znení zákona č. 341/2005 Z. z. ak je exekútor platiteľom dane z pridanej hodnoty podľa osobitného zákona, zvyšuje sa jeho odmena určené podľa tohto zákona o daň z pridanej hodnoty. Uvedený zákon obsahoval úpravu prechodného ustanovenia § 238 ods. 1 exekučného poriadku, ktorá upravovala účinnosť tejto novely len na konania začaté po 1. Septembri 2005. Podľa § 238 ods. 1 Exekučného poriadku, v znení zákona č. 341/2005 Z. z. konania začaté pred 1. septembrom 2005 sa dokončia podľa práva platného do 31. augusta 2005, ak odsek 2 neustanovuje inak. Novela Exekučného poriadku č. 348/2011 Z. z. stanovuje nárok exekútora na DPH z priznaných náhrad, a to až pri exekučných konaniach začatých po 01.01.2012. Podľa § 36 ods. 2 veta prvá Exekučného poriadku, v znení zákona č. 341/2005 Z. z. exekučné konanie sa začína dňom, v ktorom bol exekútorovi doručený návrh na vykonanie exekúcie. V predmetnej veci bol návrh oprávneného na vykonanie exekúcie exekútorovi doručený 19.03.2001. Na základe uvedeného súdnemu exekútorovi bola priznaná DPH za odmenu a nebola priznaná DPH za náhrady. Priznaná DPH za odmenu činí 6,64 Eur. Podľa § 203 Exekučného poriadku ods. 2, ak sa zastaví exekúcia z dôvodu, že majetok povinného nestačí ani na úradu trov exekúcie, znáša ich oprávnený. S prihliadnutím na vyššie uvedené skutočnosti a citované ustanovenia právnych predpisov súd rozhodol tak, ako je uvedené vo výrokovej časti tohto uznesenia, že exekúciu zastavil a súdnemu exekútorovi priznal trovy exekúcie súhrnne v sume 48,33 Eur (33,19 Eur + 8,50 Eur + 6,64 Eur), k náhrade ktorých zaviazal oprávneného. Exekučný súd na základe vyššie uvedeného rozhodol tak ako je uvedené vo výrokovej časti rozhodnutia. Poučenie: Proti tomuto rozhodnutiu je v zmysle § 374 ods. 4 zákona č. 99/1963 Zb. Občiansky súdny poriadok (ďalej len „O.s.p.“) je prípustné odvolanie, ktoré možno podať do 15-tich dní odo dňa doručenia uznesenia na tunajšom súde, a to písomne v troch vyhotoveniach. V odvolaní sa má popri všeobecných náležitostiach (§ 42 ods. 3 O. s. p.) uviesť, proti ktorému rozhodnutiu smeruje, v akom rozsahu sa napáda, v čom sa toto rozhodnutie alebo postup súdu považuje za nesprávny a čoho sa odvolateľ domáha (§ 205 ods. 1 O.s.p.).